Comenzile sunt expediate în fiecare zi de luni și miercuri

“Bulion” – Procesul de lucru pentru curioși

Așa cum am mai povestit și în alte postări, ilustrațiile nu se nasc pur și simplu pe hârtie gata colorate, ci mai degrabă sunt rezultatul unei suite de schițe din ce în ce mai detaliate, timp în care descopăr cum spun povestea.

Pentru “Bulionul” de zilele trecute am început cu o schiță de forme brute într-un creion roșu, pe care am redefinit-o la fel de grabnic în albastru și la final mi-am trasat liniile principale într-un marker. Uneori folosesc această tehnică a schițelor multiple pe aceeași foaie în culori diferite pentru ca este rapid și nu întotdeauna am o foarte clară idee ce caut. Este o tehnică pe care o folosesc atât în mediul tradițional, dar mai ales în pictura digitală.

Urmează apoi schița mai detaliată în creion, unde încep să caut expresivitatea personajelor, dinamica dintre ele și recuzita pe care o aleg. In acest caz am doar șapte personaje și nu îmi ia mai mult de jumătate de ceas, dar am pe masă lucrări cu cincizeci de personaje și poate să dureze și zile. Când lucrez cu nuanțe predominante cum este roșul tomatei, am tendința să mă gândesc de la început cum o distribui. Multe detalii nu ajung pe foaie, dar sunt bine clarificate în mintea mea.

Urmează ilustrația pe hârtia de bumbac pentru acuarelă. Aici se văd mai greu pașii pentru că am tendința să desenez cu delicatețe, dar de regulă încep cu trasarea pe o plansetă luminoasă a liniilor generale din schița anterioară într-un creion acuarelabil (“row umber”aici), linii care se vor pierde când adaug acuarela. Înapoi pe masa de lucru, detaliez minuțios cu un creion 0.35 personajele și recuzita, folosind schița anterioară ca referință. Uneori la această etapă, am tendința să adaug detalii sau chiar personaje noi (cum se întâmplă aici cu adunătoarea de semințe). Urmează partea mea favorită – linia în peniță cu tuș acrilic rezistent la apă.

La final nu-mi rămâne decât să pregătesc hârtia pentru culoare. Lipită pe o planșetă mobilă, adaug pe rând culorile; încep cu figurile personajelor, albul costumelor și imediat adug toate petele de roșu ale scenei, astfel am grijă de la început să fie echilibrat distribuit. În mare parte folosesc acuarela în layere umed pe uscat. La final mai urmează câteva accente în guașă și protejarea cu un verniș adecvat, et voilà, povestea este gata.