De la bun început am gândit personajul central al seriei Pernuța Speriată ca un obiect de tranziție – așa numitul “doudou” , ușor de identificat în mediul domestic – o banală pernuță, definit de fricile specifice categoriei de vârstă 2-5 ani: întuneric, noapte, umbre, necunoscuți, sunete suspecte, îmbăiat etc, frici pe care copilul să le recunoască, conștient sau nu, în acest personaj-obiect. După aventuri amuzante și “teribile” prin care trece, chiar Dănuț, copilul pernuței, este cel care are puterea să o ajute printr-o simplă îmbrățișare.
Pentru că materialitatea lucrurilor este crucială la această vârstă, am dorit și să încurajez apariția în viața cotidiană a copilului a unei pernuțe speriate în care copilul să-și proiecteze temerile și împreună să le poată gestiona la fel ca povestea din carte. De aceea, în primul volum am adăugat atât ideea de pernuțe speriate de tot felul, dar și un tutorial simplu sau sugestia de transformare a unei pernuțe existente prin adăugarea unor elemente antropomorfe.
Cum am terminat de ilustrat primul volum, mi-am eliberat masa de creioane și tablete grafice, mi-am deschis mașina de cusut și m-am pus pe lucru. După o duzină de paternuri și încercări eșuate, am creat designul pentru o pernuță jucărie după modelul celei din carte. Prima serie de pernuțe care au putut fi cumpărate cu primul volum a fost lucrată integral chiar de mine! Încă foarte mândră de acest lucru.
Și tot atunci am făcut și o variantă mai mare pe care am folosit-o la întâlnirile cu copii. După ce ascultau povestea, toți voiau să o îmbrățișeze ca să nu-i mai fie frică și pernuța a fost mereu fericită să se lase îmbrățișată.
Pentru “marile mici”aventuri ale copiilor la gradinita sau doctor (printre altele) este al treile volum al seriei mele de autor/ilustrator “Pernuța Speriată și teribila viață a unei jucării de îmbrățișat”, ed. DPH. Pe pagina mea de fb DianaTivu ilustrator găsiți un album cu imagini din carte și alte postări despre ideea de jucărie de tranziției (“doudou) și rolul crucial pe care acestea îl au în dezvoltarea timpurie a copiilor